Dagen i korthet:
En skymt av blå himmel och sol. Efter frukost åkte jag iväg för att handla det som inte blev handlat i går kväll. Nästan lika mycket bilar på parkeringen igen, men det gick att hålla någorlunda avstånd inne i butiken trots allt.
Älskling kände sig inte helt hundra idag, så han stannade hemma från jobbet. Medan jag handlade åkte han till sin mammas hus för att hämta lite papper och kom sedan och plockade upp mig utanför affären när jag var klar.
Hemma igen gjorde jag en ny omgång ingefärashot och älskling fick lägga in rödbetor, då jag råkat köpa färska istället för inlagda på burk.
Känns som om hela dagen tillbringats i köket...
Till middag blev det stekt sill som skulle serveras med mos, men moset blev misslyckat och fick räddas med några ägg och stekas som potatisplättar istället. Funkade kanon och med rårörda lingon till blev det en perfekt middag.
Blev riktigt glad när jag senare på kvällen överraskades med chokladpraliner till kvällsteet av älskling <3
Kommentarer
Skicka en kommentar