Julafton
Idag blev det sovmorgon för somliga. Själv vaknade jag vid halv åtta, men de två andra vaknade långt senare, så frukost åt vi först vid elva. Tomtegröt och hårdbröd med skinka och senap. Efter frukost åkte jag och älskling iväg för att få oss lite dagsljus. Blev en promenad på naturstig längst med Emåns forsade vatten.
På hemvägen stannade vi till och köpte lite julmust och annat gott. Det blev en svampomelett till lunch, innan julklappsutdelning. Senare slumrade vi till vid tv:n och Kalle Ankas jul.
Efter Kalle åkte vi till kyrkogården för att tända ljus vid älsklings föräldrars grav. Vi mötte upp älsklings bror med familj, tände ljus, önskade varandra god jul och åkte sedan hem igen åt varsitt håll.
Det blev sen julmiddag för vår del. Klockan hann bli över åtta, innan vi dukat fram och tagit för oss av julmaten.
Resten av kvällen spelade vi sällskapsspel och testade två sorters glögg. En äpple och en med lingon som bas. Båda var goda, men lingonglöggen drog längsta strået.
Kommentarer
Skicka en kommentar