Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 196

Gråväder. Mörkt ute, mörkt inne. Luciamorgon, firande från Jukkasjärvi på skärm i sängen. 
Frukost och en slapp förmiddag. Fram på eftermiddagen åkte vi till huset för att röja lite mer.
 
Jag har känt mig lite låg en period och helt plötsligt idag, kände jag ett starkt behov av att elda. En önskan att få sitta och titta in i elden, lyssna på sprakande och knaster, känna doften av rök, att ladda mig med energi.

När vi kom till huset gick jag ner i källare till öppna spisen. Där låg några vedträn, tidningspapper och tändstickor bredvid spishällen. Jag lade ett vedträ på plats och tände en liten, men välgörande brasa. Det var en stund av lugn och ro. Energigivande och mysigt.
Hade gärna eldat mer och suttit längre, men vi hade endel att göra före kvällen, så det blev bara en kort stund, men tacksam för den.

Kommentarer