Vaknade ganska tidigt och började kolla på SVTs dokumentär Vaccinkrigarna.
Älskling ringde och vi pratade bort en stund medan han åkte till jobbet. När vi pratat klart kollade jag det sista av filmen innan jag gick upp och gjorde sellerijuice.
Idag har det gått 26 dagar på selkeriprojektet. Jag har inte märkt några mirakelförändringar, men tycker att mitt tandkött ser friskare ut både till färg och ”form”. Jag hade ingen aning om vad jag kunde förvänta mig, men att munhälsan blivit bättre var definitivt oväntat.
Plockade fram pepparkaksdeg som låg i kylen och bakade tre plåtar med kakor att fylla upp i kakburken, då första omgången, dottern och jag bakade, tagit slut.
Jag har fått ett gammalt virkat spetsöverkast efter älsklings mamma. Det har troligtvis aldrig varit vitt, men möjligt att originalfärgen varit ”oblekt bomull”, så tänkte att jag skulle testa att bleka det med bikarbonat och citronsyra. Lade det i en stor balja och täckte det med vatten, hällde i bikarbonat och citronsyra och det bubblade och fräste i vattnet. När det slutat bubbla rörde jag runt i baljan och efter en stund började vattnet gå från klart till nikotingult. Fick tömma ut vattnet och hälla på nytt. Citronsyran var slut, men en ny skopa med bikarbonat åkte i. Nu får det ligga över natten och sedan ska det tvättas i maskin i morgon. Även det inte blir blekt, så blir det åtminstone rent...
Kommentarer
Skicka en kommentar