Gick upp och åt frukost tillsammans med älskling innan han skulle till jobbet. Var ganska trött, så lade mig igen en stund efter att älskling åk. Måste erkänna att jag var riktigt förvånad när jag tittade på klockan nästa gång och såg att den var 10:45.
En stund efter att jag vaknat hörde älsklings syster av sig. Vi hade bestämt att ses i för att röja i huset efter deras mor. Jag skulle få lov testa en tunn sommarkappa/dräktjacka innan den lades ut till försäljning.
Åt lite lunch innan jag gav mig iväg.
På plats fick jag prova kappan, en grön dröm i blommigt mönster, med 3/4 ärm. Den satt perfekt och var helt ljuvlig. Klänningen som hört till var borta, men jag ville ha kappan så det spelade ingen roll.
Efter några timmars röjandet dök klänningen upp i en helt annan ände av huset. En ärmlös kort klänning i samma härliga tyg som kappan. Tog med klänningen hem och provade senare på kvällen och den satt riktigt fint. Nu saknas bara ett par skor och en matchande handväska så är jag redo för vilken fest som helst.
Kommentarer
Skicka en kommentar