Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 199

Så kom då äntligen lite sol och med den kom också energi. Gick upp med älskling och åt frukost. När han gick till jobbet kröp jag ner i sängen och sov en timme till. Vaknade och kände mig för en gångs skull riktigt utvilad.

Gick upp och tog hand om disken efter gårdagens middag och morgonens frukost innan jag tog tag i lite plugg. Ligger fortfarande efter, men börjar komma ikapp i alla fall. När jag kände mig mätt på kunskapsinhämtning, drog jag på mig lite kläder och gick till närmsta köpcenter. Där köpte jag en julklapp och broccoli som behövdes till dagens middag.

Renstek med broccoli och palsternackspuré serverades med kantarellsås. Gott!

Efter middagen åkte jag och älskling till Orsa Grönklitt. Älskling ville testa sina nyköpta skidor. Han hade lånat skidor till mig från jobbet, så jag kunde följa med på premiärturen. Efter min skiddebut i februari, då jag åkte en gång och var helt slut, var jag inte helt hundra på att detta var en bra idé, men följde med.

Det beslutet är inget jag ångrar. När vi kom fram var det ett vackert vinterlandskap som visade upp sig från sin bästa sida. Stjärnklart, vindstilla och minus sex grader. Fina spår och fantastiskt före. Älskling glömde av att jag inte är någon direkt van eller skicklig skidåkare, så efter 10 minuter var jag lämnad ensam i spåret och hasade mig fram på egen hand efter bästa förmåga. När jag var påväg tillbaka mot bilen efter min drygt sex kilometer långa åkning, dök han plötsligt upp bakom mig i spåret och hade tillryggalagt dryga milen. Till min förvåning fick jag hyfsat flyt i åkningen, även om vallan slets hårt och greppet saknades uppför under de tre sista kilometrarna, men det var härlig träning och jag kände mig riktigt skön i kroppen efteråt. Får se om kroppen känner sig lika nöjd i morgon...

Kommentarer