Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 203

Dags att åka hem. Hade tänkt komma iväg tidigt, men blev sovmorgon idag igen. Efter en sen frukost gav vi oss iväg för att hämta min bil, som stått parkerad på gården vid älsklings mammas hus. 
Hjälpte älskling att bära ut en byrå innan det var dags för mig att åka.

Vi sa hej då och älskling gick in i huset för att röja och packa. Jag satte mig i bilen och vred om nyckeln. Lampor lös och bilen lät, men motorn vägrade att gå igång. Försökte starta igen, med samma resultat. 

Gav upp och hämtade älskling, som försökte starta bilen, men inte heller han lyckades. Älskling föreslog att vi skulle dra igång bilen, men den stod parkerad åt fel håll för att kunna bogseras igång och vi var tvungna att vända bilen. Gårdsplanen var täckt av is som bildats av snön som kom i veckan och som smält och frusit på i omgångar. Under bilen var det delvis barmark och vi var tvungna till att knuffa bilen över iskanten för att vända den åt rätt håll. Vi kämpade och slet och när vi väl fått bilen vänd åt rätt håll och jag skulle räta på ryggen upptäckte jag att den tagit lite stryk. Det var svårt att gå upprätt och det strålade smärta ner i benet och in mot ryggraden för varje steg jag tog.
Men bara att sätta sig bakom ratten och dra igång bilen.

Försöket lyckades och jag kunde rulla vidare hemåt.
Gjorde två stopp på vägen för toa, tank och mat. Ryggen värkte när jag gick, men det var lugnt så länge jag satt stilla i bilen. Väl hemma gick jag runt för att mjuka upp kroppen lite. Tog sedan en kopp te och satte mig i soffan. Allt kändes bra och jag glömde av att jag hade ont, vilket jag sedan överraskades av, när jag reste mig upp ur soffan, för att göra mig i ordning för natten.

Hoppas jag är bättre i morgon, då jag måste gå till affären för att köpa lite mat. Kylen gapar tom, då jag tömde den innan jag åkte till älskling, för drygt en vecka sedan.

Kommentarer