Vaknade vid femtiden då katten stod och jamade utanför dörren. Släppte in henne och bäddade ner mig i soffan igen. Tog lite tid att somna om. Många tankar som gav upphov till fysisk förnimmelser i olika känslocentra i kroppen. Genom att andas och fokusera på andetagen kom jag tillslut till ro och somnade så småningom om igen.
När ungarna började röra på sig på övervåningen hade klockan gått över i förmiddag. Det blev en sen frukost och efter att vi gjort ett gemensamt röj i köket och vardagsrummet åkte jag, dottern och hennes pojkvän ut på svampjakt. Inte en kantarell så långt ögat kunde nå trots att vi strövade runt i kända svampmarker.
Fick i alla fall ihop några deciliter blåbär som åts på plats, innan vi gav upp jakten och lämnade skogen för dagen.
Hemma hos barnen igen samlade vi ihop oss i soffan och fortsatte titta på Harry Potter. Ganska mysigt att återuppleva filmerna igen, tillsammans med barnen som nu närmar sig slutet på tonåren.
Vi beställde pizza till middag. Vi åt i närmare en timme och det var fina samtal runt bordet.
När middagen var uppäten och undanplockad, kröp vi åter upp i soffan tillsammans med katten och återupptog filmtittandet.
Strax efter midnatt avslutade vi filmkvällen och barnen gick och lade sig. Själv bäddade jag ner mig i soffan och väntar på sömntåget.
Det har varit en mysig dag tillsammans med barnen och jag är tacksam för dessa stunder.
Kommentarer
Skicka en kommentar