Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 37

Vaknade strax efter sju, men tyckte att det var allt för tidigt att gå upp. Somnade om och sov ytterligare två och en halv timme. Borde ju vara vis av erfarenhet vid det här laget och låta bli, men icke. Vaknade ”bakis”, trött och tung i huvudet. Kände mig småstressad över att klockan var långt gången och jag hade mycket att göra innan vi kunde komma iväg. Hjärnan låste sig och allt blev bara jobbigt.

Fick i alla fall till en frukost, smoothie, kaffe och fröknäcke med brieost och jordgubbar. 
Fick samlat ihop tankarna och med lite hjälp av älskling, kunde jag lägga upp en plan för alla göranden. Packa, vattna, slänga skräp och en snabb dusch. Klockan halv ett, satt vi tillslut i bilen. 

Vi bestämde oss för att ta en liten omväg och se om några kantareller tittat upp i markerna. 
Inte en svamp i sikte, men däremot massa blåbär. Plockade ungefär en liter, som fick följa med i en kompostpåse på vår fortsatta resa genom Värmlands djupa skogar.
Vi hade med oss lite rester från veckan som passade bra att luncha på i bilen efter blåbärsplock. Tunna skivor av renstek, rotfrukter och laxfärsbiff från i går, gick ypperligt bra att äta utan att värmas.

Färden gick vidare och vi gjorde en avstickare till, för att se på en stuga jag hittat på blocket, som var av intresse.
Hur fint som helst, men i dyraste laget och lite för långt till samhällsservice och jobb. Roligt att få se nya vyer och upptäcka nya platser. Köla, en fin liten ort i Eda kommun var ett av de små samhällen vi passerade på vägen och Naturcamping Lagom i Gräsmark fick också ett kort besök.

Varit på resande fot 10 timmar under dagen och stannar till i älsklings lägenhet under natten. I morgon blir det husvagn för min del. Får se om jag blir ensam där eller om kärleken väljer att hålla mig sällskap. 

Kommentarer