Roadtrip dag 8
Vaknade vid 8:30 och det var alldeles tyst i lägenheten. Jag gick på toaletten och strax hörde jag små tassande barnfötter och viskande. När jag kom ut från toaletten stod 6 och 4 åringen utanför och väntade. Det blev en mysig morgon med samtal sprungna ur barnens tankar och perspektiv på livet. Sen frukost och sedan lek och promenad utomhus tills regnet kom. Dagen gick fort och vi blev kvar på en tidig middag.
Vid 17-tiden packade vi ihop våra grejor och startade resans näst sista etapp. Färden gick genom skog och mark på lite mindre vägar mellan Östersund och Mora. I Mora stannade vi till och åt på Mc Donalds (för vilken gång under den här resan har jag glömt) och sedan mötte vi upp Kärlekens yngste son, som gav oss nyckeln till lägenheten. I natt sover vi i säng och soffa istället för i bilen på en parkeringsplats någonstans i Sverige.
Älskling bestämde sig för att åka hem från Jukkasjärvi på eftermiddagen, så han är ute på vägarna och far medan vi bäddat ner oss för att sova gott.
Det har varit en härlig dag och fint att träffa familjen i Östersund som jag träffar alldeles för sällan.
I morgon tar vi oss an den sista delen av vår resa. Planen är att komma hem, men innan dess ska vi göra ett besök hos min mor, vilket blir riktigt mysigt.
Men nu, en sista natt på resande fot innan vi bäddar ner oss i våra egna sängar i morgon kväll.
Kommentarer
Skicka en kommentar