Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 57

Att vakna i sin egen säng på morgonen efter en tid på resande fot är en ganska skön känsla. Jag vaknade först vid sju, men somnade om en liten stund. Vid halv nio var jag dock så pass pigg att jag kunde småstarta dagen.  Skickade en grattis-snap till dottern som fyller år idag och sedan checkade jag av Hemnet och blocket om det kommit in några intressanta objekt.

Förmiddagen ägnade jag åt att packa upp efter resan och plocka ordning lite här hemma. 
Kom på, precis innan jag skulle ställa mig i duschen, att det var stopp i avloppet, så fick fixa det innan jag kunde tvaga av mig resdammet ordentligt och ge håret en omgång med tvål och surskölj. 

När både avlopp och jag var hyfsat rena började jag fundera på vad jag skulle ha för kläder på middagen ikväll. Födelsedag = restaurangbesök och födelsedagsbarnet väljer. Dottern hade valt en grekisk restaurang inne i stan. Ganska varmt, men lite vind. Insåg att alla mina byxor lämpliga för kvällen, låg i tvättkorgen med diverse fläckar... Klockan drog iväg och det var lite drygt en timme tills jag skulle behöva gå till bussen. Bestämde mig för ett par byxor, fiskade upp dem ur tvättkorgen och tvättade dem sedan i handfatet. Kramade ur dem och rusade ner i tvättstugan för att se om jag kunde smyga in dem i torkrummet om någon tvättade. Jag hade tur, tvättstugan var ledig, så bara att hänga upp byxorna och dra igång värmen. 
Byxorna torkade i tid och jag hann med bussen med god marginal. 
 
Mötte upp dottern och hennes pojkvän, sonen, barnens pappa och hans nya kärlek, som också är en av mina bästa vänner sedan 18 år tillbaka, på restaurangen. Det blev en trevlig middag, där vi delade med oss av vad som hänt under semestern och förväntningar på kommande veckor.
När middagen avslutades gick vi tillsammans bort till busshållplatsen och tog därifrån bussar åt olika håll.

Nu har jag bäddat ner mig för natten. I morgon ska jag möta upp min mor vid centralen, då hon kommer på besök. Hon har inte varit här tidigare, men nu blir det övernattning och middag tillsammans med barnen (barnbarnen) som också kommer förbi en sväng på eftermiddagen. Dottern har önskat ”Asiatisk renskavsgryta” och det var även något som sonen kunde tänka sig, så det är vad som bjuds i morgon.


Kommentarer