Det blev en ganska sen hemkomst i natt. Strax före ett, parkerade vi utanför lägenheten och det plingade till i älsklings telefon. SOS-appen talade om att det var otjänligt vatten i området och att allt vatten som används till dricka och matlagning måste kokas och kylas ner innan användning. Så upp med grejerna från bilen och sedan koka vatten så vi skulle ha till morgonkaffet. Så blev ännu senare i säng än planerat och önskat.
Men en sen natt togs igen med en lång sovmorgon. Gjorde i och för sig ingenting eftersom regnet vräkte ner och det var allmänt ruggigt ute.
Blev brunch istället för frukost och efter det spelade vi några omgångar Yatzy.
Fram på dagen bytte vi om från mysisar till kläder mer lämpade att visa sig för folk i. Jag kan gå klädd lite hur som helst, men att gå till affären i cerise Teddy-onepiece... Nä, där har även min gräns för vad som är ok passerats.
Blev först en tur till Erikshjälpens loppis, där älskling hittade en gitarr och en ny kaffemugg. Jag hittade ett fat i stengods som blir perfekt att använda till ljusfat ruggiga dagar när man vill höja mysfaktorn lite.
Sedan en fika och matköp på Maxi. Det åkte ner en laxsida i kundkorgen som ska tillagas i morgon. Diverse nyttigheter i form av rotfrukter och färska kryddor slank också ner i korgen.
När vi kommit hem och packat upp varorna hade regnet avtagit och vi bestämde att vi behövde komma ut en stund.
Det blev en dubbel runda med disc-golf. Andra gången jag är med och kastar och resultatet var väl inget att jubla över direkt. 31 över par på 9 hål. (Skämskudden fram). Det blev i alla fall lite drygt 2 timmar ute och närmare 9000 steg.
Hemma blev det sen middag. Pytt på rotfrukter och renskav. Inte illa alls.
Strax dusch och sen ska jag i säng. Laddat ner en sömn-app som ska mäta sömnkvalitet och registrera snarkningar. Får se om jag kan koppla ihop min energi (brist på) med sömnen och hitta bättre sömnvanor. Nu är jag lite skevt ute och behöver komma tillbaka på rätt spår. Sömntåget har spårat ut kan man väl bildligt påstå.
Kommentarer
Skicka en kommentar