Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 46

Vaknade strax före åtta. Kollade Sömnappen som sa att jag sovit 6 timmar och 38 minuter, snarkat hade jag däremot inte gjort mer än 13 minuter. Trots längre sömn och mindre snark, kände jag mig inte pigg.

Älskling fixade frukost. Äggröra, bacon och kaffe.
Gott. Efter frukost packade han ihop sina grejer och stuvade in i bilen för hemresa. Kvar i fönstret stod jag när kärleken rullade ut från parkeringen.

Tog en dusch och en riktigt ordentligt tvätt av håret. Nu var det 9 dagar sedan det fick en omgång av tvål och surskölj. Lite länge väntat kanske, men 5-7 dagar håller det sig bra nu utan tvätt. När jag använde vanligt schampo var jag tvungen att tvätta varannan dag, Annas såg det smutsigt ut och det kliade i hårbotten. Så känner mig nöjd med mitt byte till schampotvål så här långt.

Efter dusch och tvätt åkte jag hem till barnen. Jag och sonen ska iväg på roadtrip tillsammans, men han har varit lite ur gängorna den sista tiden och inte riktigt haft lust. Nu berättade jag för honom om några idéer jag hade om vad vi kunde hitta på längst vägen och han blev lite mer taggad.

Vi gick igenom packlista och insåg att det saknades lite i klädväg för sonen, så var en tur till ett köpcentrum i stan. Lite mycket folk i rörelse och inte de kläder vi var på jakt efter. 
Dottern som följt med på inköpsrundan slängde ur sig ”Vi borde åkt till Ullared istället, där hade de haft det mesta.”
Lite spontan som man kan vara och efter en titt på klockan bestämde vi oss för att åka dit. På vägen stannade vi till vid Mc Donalds för att fylla på energireserverna innan vi kom fram.

Halv sex rullade vi in på Gekås parkering och det fanns gott om parkeringsplatser. Inne i varuhuset var det glest med folk och lätt att hålla avstånd. Vi hittade vad vi sökte i klädväg och jag fyndade tandborstar för 4.95:-/st
Vi blev hänvisade till en tom kassa och kunde betala våra inköp utan trängsel. Vi kom ju inte så långt före stängningsdags, men det var mindre trängsel på Gekås än på Ica Maxi, där jag handlade mat häromdagen, så det kändes tryggt även i corona-tider.

I morgon är det tvätt i vanlig ordning. Sorterade och ställde fram allt innan jag bäddade ner mig. Blev en lite längre dag än väntat, men nu ska jag i alla fall sova tills jag vaknar.

Kommentarer