Åter en ny dag. Vaknade med kraftig huvudvärk och bestämde mig för att göra ett försök att sova bort den. Vaknade lite drygt en timme senare med samma huvudvärk som innan och efter en titt på klockan insåg jag att det inte var någon idé att försöka sova ytterligare. Låg kvar en liten stund innan jag gick upp och tog tag i görorna inför mammas besök.
Dammsög lite snabbt och plockade undan saker som låg utspridda på fel ställen.
När jag fixat klart tog jag tåget in till stan för att möta upp mor på stationen. Var lite tidig, så köpte mig en yoghurt med honung och valnötter eftersom jag missat att äta frukost innan jag begav mig till tåget.
Mor kom på utsatt tid och vi tog ett varv i närliggande butiker. Mamma köpte sig en väska och själv köpte jag mig ett nytt paraply.
Jag blev bjuden på lunch och mot bättre vetande beställde jag en ostfylld ravioli med skogschampion och vitlök. Gudomligt god. Jag äter inte pasta i vanliga fall, men detta var ett väl värt undantag.
När vi kände oss färdiga med stan tog vi pendeln hem till mig och drack en balja kaffe innan vi gick ner till affären för att köpa det som saknades till dagens middag.
Jag hade glömt av att det var videokonferens idag, men kom på det i så pass god tid att jag kunde förbereda lite inför middagen och ändå hinna delta. Strimlade morötter, skar upp chili och plockade fram så gott jag hann. När det blev dags för konferens, smet jag in i sovrummet och lämnade mor ensam i köket, men strax efter det dök barnen upp och mor fick sällskap.
När jag var färdig med dagens lektion, hjälptes vi åt att laga klart middagen och duka fram.
Det blev en trevlig middag som drog ut på tiden och det hann bli ganska sent innan barnen plockade ihop och for hem.
Jag och mor satt uppe en stund till och pratade, men när klockan passerat midnatt var det dags för oss att krypa isäng.
Det verkar inte bli något direkt ute-väder i morgon, så vi får se vad vi hittar på att göra under morgondagen.
Kommentarer
Skicka en kommentar