Att följa sin kropp och kroppens behov handlar inte enbart om att känna efter vad jag behöver just nu, utan också om att lära känna och förstå behoven.
Vaknade trött och allmänt olustigt trots ganska många timmars sömn. Inser att det inte bara är sömntimmarna som är av betydelse utan även sömntiden. Den tid på dygnet jag sover. Mitt dygn har förskjutits och jag mår uppenbarligen inte bra i det. Så nu behöver jag lägga lite prio på att komma i fas med kroppens naturliga rytm och förhoppningsvis återfå min energi.
Från och med nu blir det (åtminstone försök till) att komma i säng i tid på kvällen.
Under eftermiddagen var vi på husvisning. En liten stuga med ett otroligt vackert läge. Lagt ett bud, men troligtvis kommer slutpriset landa något över min budget. Men man kan ju alltid drömma och drömmar kostar ingenting.
Kvällen kom och jag halkade ner i ett litet mörkt känslohål. När tårarna är nära, men inte riktigt vill komma ut, är det fint att det finns lök...
Till middag blev det lammfärsspett och färsen skulle blandas med riven gul lök. Jag rev, tårarna rann och det var befriande.
Middagen blev fantastiskt god. Lammspetten serverades med grillad zucchini, tzatziki och babytomater.
Efter middagen packade vi ihop oss och åkte till husvagnen och här är det snart dags att bädda ner sig för natten.
Jag är trött, så hoppas på att falla i sömn tidigt och återställa lite av skevheten i min rådande dygnsrytm.
Kommentarer
Skicka en kommentar