Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 45

Vaknade 7:15. Var inte helt utvilad, men valde att inte somna om för att slippa vakna ”bakis” någon timme senare. Sömnanalysappen talade om för mig att jag sovit 5 timmar och 58 minuter och av dessa hade jag snarkat 57 minuter.

Gjorde en enkel frukost och sedan blev det ett 1,5 timmars långt yogapass i vardagsrummet.

Till lunch blev det rester av gårdagens renpytt och den smakade riktigt bra idag också.
När lunchen var uppäten gjorde vi oss iordning för en tur till skogen. Vi skulle leta upp en tjärn vi hittat i kartappen. Det blev en ganska ansträngande promenad. Mycket backar och brant var det upp för berget, där tjärnen ligger, men det var riktigt mysigt och kändes värt besväret när vi drack det medhavda kaffet, sittandes på en berghäll vid vattnet.
På hemvägen skulle vi göra en liten krok, för att samla på oss fler steg och blåbär, som växte längst stigen där vi gick. Vid en stigkorsning tog vi fel väg och helt plötsligt hade vi kommit uppför berget och var tillbaka vid tjärnen igen. 

Väl hemma igen var jag mör i kroppen, men min belöning var ett par deciliter blåbär som åkte in i frysen. 

Till middag blev det ugnsstekt lax i foliepaket kryddad med salt, citronpeppar, citronskivor, färsk dill och basilika, som serverades med kokt potatis och hemmagjord romsås.

Framåt kvällen blev det en tur till havet för lite fiske. Solnedgången var på snudd magiskt vacker och småfisk slog vid den stilla, ibland småkrusiga, ytan. Inget napp, men en helt underbar kväll.

Kommentarer