Vaknade upp till en gråmulen och blåsigt dag. Åt frukost tillsammans med mamma. Det var mysigt.
Efter frukost tog vi en tur till Ikea. Där strosade vi runt, tittade på möbler och andra villhöver saker. Köpte på mig lite ljus för att kunna lysa upp i höstmörkret när det kommer.
Efter Ikea åkte vi hem och lagade en sen lunch. Det blev älgfärsfyllda paprikahalvor gratinerade med 3 sorters ost.
Dagen gick och det blev sen eftermiddag. Mamma skulle åka tåg hem och jag körde henne till centralstationen. Vi var lite tidiga, så satt kvar I bilen och pratade. Strax innan tåget skulle gå, sa vi hejdå och mamma gick iväg. Känner tacksamhet. Det var fint att ha mamma på besök.
Igår ringde en kompis, men då hade jag inte tid att prata så länge, så ringde upp henne medan jag rattade ut bilen från centralen. Vi fick en stunds välbehövligt samtal och bestämde att vi ska försöka ses irl snart.
Många tankar som rör sig för stunden, så skönt att kunna prata med en nära vän som lyssnar utan att döma eller komma med råd jag inte ber om. Tankarna blev ett blogginlägg som finns att läsa här under.
Barnens far är iväg på semester, så barnen är ensamma hemma och bjöd in mig på middag och filmmaraton. En gammal favorit, Harry Potter.
Uppkrupen i soffan med barn och katt, blev det en lång, mysig kväll som så småningom övergick i natt.
Kommentarer
Skicka en kommentar