Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 36

Måndag och ny vecka. Inte för att veckodagarna spelar någon roll för mig just nu, men för att vara i fas med mina medmänniskor och övriga världen kan det kanske vara bra att hålla lite koll. 

Att somna sent, gör att jag vaknar senare och det verkar ha blivit lite av en ny vana. Idag blev det frukost först vid halv tiotiden. Jordgubbssmoothie, kaffe och kokta ägg. Det blåste kraftigt och det "skurade" på utsidan, men vi bestämde oss ändå för att åka iväg efter frukost och se om vi kunde få syn på Vitstjärnig blåhake som vi inte lyckades se förra veckan. Vi hade lite tur med väder och vind. Blåsten avtog en stund och vi klarade oss ifrån de värsta skurarna, men någon fågel fick vi inte se.

När vi var på hemväg tog vi en omväg, för ett besök i en te-butik. Vi fyllde på förrådet med tre nya sorter. En grön variant med citron, ingefära och rosépeppar och två svarta sorter, som var fruktigare och blommigare i doft och smak. 
Väl hemma, vräkte regnet ner igen och vi kröp upp i soffan med varsin kopp rykande hett te, som vi avnjöt tillsammans med fröknäcke och ost.
Var ganska trött, så efter mellanmålet blev det en liten blund och när jag vaknade igen var det dags att fixa middag. Laxfärsbiffar med picklad rödlök, avokadoröra och broccolimos. Riktigt gott.

I morgon bär det av norrut och jag ska tillbringa resten av veckan i husvagnen vilket jag verkligen ser fram emot. Jag njuter av lugnet och det lilla formatet. Tak över huvudet, vacker vy utanför fönstret och minimalt med saker att hålla reda på och hålla efter. Leva livet enkelt, är enkelt och underbart.

Kommentarer