Roadtrip dag 2
Efter att vi bäddat ner oss i sovsäckarna hade jag lite svårt att somna. När jag väl somnat började jag drömma och i drömmen var jag arg, eller rättare sagt rosenrasande. Jag var så ilsken att orden stockade sig i halsen på mig. Samtidigt var jag på något sätt vaken och medveten om att det var en dröm och jag betraktade mig själv utifrån fast jag kände ilskan och orden som fastnade i halsen. En mycket märklig känsla.
Jag sov oroligt under natten och när jag vaknade vid halv sex hörde jag regnet smattra mot tältduken. Somnade om och vaknade sedan, till och från, fram till halv nio.
Regnet avtog och när vi packade ihop tältet hade det slutat regna.
Strax efter halv elva var vi ute på vägarna igen. Vi hade tänkt vandra i Fulufjällets Nationalpark, men eftersom det skulle regna där hela dagen, bestämde vi oss för att leta reda på bättre väder. Östkusten såg ut att bjuda på det bästa, så vi siktade in oss på en övernattning i Härnösand.
Från Torsby åkte vi till Mora där vi åt en brunch på Mc Donalds.
Efter det åkte vi vidare till Nusnäs för att inhandla en morakniv, men där var det så mycket folk att vi vände redan på parkeringen, innan vi klivit ur bilen.
Kollade kartan för att hitta roligaste vägen till Härnösand, där vi tänkte övernatta.
Det blev lite kringelikrokar på skogsvägar och vi stannade till vid Gammelstan, en sevärdhet inte så långt från Furudal.
När vi kom fram till campingen i Härnösand fick vi ett litet ”bakslag”. Det fanns ingen plats för vårt lilla tält. Bara att åka vidare. Körde vidare till nästa camping som stängt för kvällen och den såg ut att vara full ut den med. Klockan var 21:30 men gjorde ett försök att leta upp ytterligare en camping på nätet, som jag provade att ringa, men trots att receptionen skulle vara öppen fram till 22, fick jag inget svar.
Vi stannade till vid en bensinmack och jag köpte mig en kaffe. Vi åkte vidare norrut på vinst och förlust. Vid Höga Kustenbron svängde vi av för att kolla på utsikten. Den friska luften gjorde gott och jag piggnade till. Vi bestämde oss för att vi kör så länge jag orkade.
Vi tog den bruna turistvägen, längst Höga Kusten. Så småningom kom vi ut på E4:an igen. Kände att det började bli dags att hitta en plats att sova på och
valet föll på Skuleskogens parkering, entré syd.
Sonen tyckte det blev lite för spännande när vi svängde av stora vägen och körde drygt fyra kilometer in på en grusväg.
Vår förvåning var stor, när vi som trodde att vi skulle bli ensamma på parkeringen, insåg att den nästan var full...
I skrivandets stund ligger jag nerbäddad i sovsäck i bilens framsäte.
Ingen täckning på mobilen, så inlägget publiceras när vi rullar vidare och kommit ut i civilisationen igen.
Kommentarer
Skicka en kommentar