Vaknade av larmet på telefonen i morse. Kärleken skulle ringa verkstad för att få gjort en framvagnsinställning på bilen, innan det är dags för långkörning till Kiruna, helgen som kommer.
Han fick tid redan idag, klockan 13 och vi bestämde oss för att åka de många milen hem till mig, under eftermiddagen, för att få en extra dag tillsammans i söder, innan han ska hem igen på torsdag för ”ompackning” och Kirunatur.
Medan kärleken drog iväg till verkstaden började jag att packa och städa ur husvagnen. Det känns lite i hjärtat varje gång det är dags att lämna.
Sen lunch och vi gjorde slut på rester för att tömma kylen innan avfärd.
I vanlig ordning blev det inte raka vägen utan en kringelikrok. På avstickaren dök det upp en brun skyllt, Bjurbäcks slussar och vi svängde av...
Det var otroligt fint vid slussarna och det gick flera vandringsleder genom området. Kanske blir det en vandring senare i sommar/höst.
Därifrån åkte vi vidare och tog en kik på Lundsbergs internatskola. Tomt och öde och jag fick lite olustiga vibbar. Jan Guillous romantitel Ondskan är talande för stället.
På väg mot Gullspång började bilen konstra. Troligtvis trött på våra krokiga långturer. Vänster framhjul fick en ”bromspåläggning” och blev överhettat. Fick kylas ner med vad vi hade tillgängligt i drickväg, alkoholfri öl och Ginger Joe...
I Otterbäckens småbåtshamn kom vi åt vatten och kunde kyla ner allt ordentligt för vidare hemfärd.
När vi svängde upp på stora vägen från hamnen stod det massa djur och sagoväsen gjutna i betong i en korsning. ”Swisha och ta med”. Efter älsklings ”Du ska ingen ha, du har inga pengar” och mitt ”Backa, jag vill bara titta”, hittade jag en helt ljuvlig sovande katt utan prislapp. Kollade prislapparna på jämförbara figurer i liknande storlek och swishade sedan 250:-
Tog med mig katten in i bilen och möttes av ett ”Men den där var ju jättefin!”.
Och det är den verkligen <3
Sent och fortfarande på väg. Räknar med att vara hemma runt ett-halv två.
Då kommer det vara skönt att krypa ner i sängen.
Kommentarer
Skicka en kommentar