Vaknade ganska tidigt. Inte helt pigg men inte heller så dyngtrött som jag varit det senaste.
Gjorde frukost och när jag öppnade upp mörkläggningsgardinerna såg jag att det var strålande sol och klarblå himmel utanför. Vackert.
Dagens aktivitet blev en tur till Stops vattenfall. Mycket vacker natur och inte så långt att gå från bilen, men brant och stenigt att ta sig fram och ner till vattnet.
Om vi trott att vi skulle bli ensamma där, hade vi misstagit oss, men det var ett fint fall och roligt att människor hittar dit.
Sedan gick färden vidare till Brindbergs levande fäbod. Där köpte vi smör och ost, tillverkat på plats, av mjölk från fäbons kossor. Var en del folk här också och vi fick höra att besökarna var fler i år än tidigare.
På sociala medier flödar nu tipsen på vackra platser, roliga aktiviteter och matställen värda att besöka.
Årets ”hemester” kanske bidrar till att många fler upptäcker dolda smultronställen i vårt avlånga land och lär sig uppskatta vår fantastiska natur och kultur.
Trevligt att se folk i rörelse ute i skog och mark i alla fall.
Åkte sedan till Blyberg, där det finns ett gammalt porfyrbrott att besöka. När vi kom dit hade solen gått i moln. Himmelen öppnade sig och regn och hagel avlöste varandra i skurarna.
Förutom vädret, så var vi dessutom trötta båda två så vi bestämde att en vandring kring brottet får vänta tills en annan dag.
Älskling behövde lite mer kläder till
husvagnen, så det blev en tur till hans lägenhet, där vi efter packning tog en liten tupplur.
Till middag blev det hämtmat, som vi köpte med oss på vägen och åt i husvagnen.
En fin dag som avslutades med en mysig kväll.
Kommentarer
Skicka en kommentar