Fredag.
Idag blev det sovmorgon till 9:30. Grön smoothie, västerbottenpaj och kaffe serverades som brunch till kärleken som smugit sig in i natt, en bra bit efter läggdags.
Tvättdag, som varje fredag. Slängde i en maskin efter att vi röjt undan i köket och sedan gav vi oss ut på loppisrunda. Kyrkans secondhand hade fått in ett konkurslager från någon butik och jag hittade en somrig blus, som skulle kostat 269:-, till priset av 80:- riksdaler. Slog till och utökade min sommargarderob som är ganska fattig på kläder.
Känner mig nöjd över mitt fynd.
Ändrade matrutiner när vi är två. Jag som bara äter två-tre mål mat om dagen får ställa in mig på tre-fyra istället. Efter shoppingen var det dags för en ny bukfylla och jag fick hjälpa till att äta upp en kebabsallad, inköpt på pizzerian tvärs över gatan.
Sedan bytte vi om för utevistelse och fågelspan.
Det blev en mysig tur. Fick se ett par av arten Svartakad buskskvätta, vilken vi letat efter sist vi var ute, men då hade vi inte turen med oss som idag.
Hämtade upp min bil från verkstaden på vägen hem och det var som att köra en ny bil. Eller åtminstone fungerade den som den ska, vilket den inte gjort de senaste månaderna. Skönt.
Väl hemma igen blev det ett mellanmål med kaffe och fröknäcke, vilket sköt middagen en bit framåt.
Sen middag alltså, men fantastisk god! Ugnsstekt havskatt med frasigt citrontäcke, romsås och broccolimos. Smarrigt!
Kommentarer
Skicka en kommentar