Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 41

En heldag med musik.
Till frukost blev det förutom ägg, bacon och smoothie, även Melodikrysset, vilket vi löste med bravur.

Sedan blev det en kortare promenad, ca 2km innan dusch och ombyte för musikunderhållning på lokal.
Kärleken och tre vänner skulle spela live på en nyöppnad restaurang.
Spelningen skulle hållas utomhus, men vädergudarna var inte helt med på det.
Regn och åska gjorde att spelningen fick flytta in i lokalen under värsta skuren och när solen sedan bröt fram genom molnen blev det ut igen. 
Det blev närmare fyra trevliga timmar med mat, musik och skönsång.

Där efter bar det av till en halvimproviserad gårdsspelning. Ett gäng glada, inbjudna, musicerande människor slöt upp i en trädgård med sina instrument och spelade och sjöng. Det spelades allt från Elvis till Frälsningsarméns ”Pärleport”, på gitarr, gitarron,  bas, dragspel, fiol, blockflöjt, saxofon, ståbas och trummor. 
En mycket trevlig kväll.

Nu känns det dock i huvud och kropp  att dagen varit lång och det är dags att krypa i säng.


Kommentarer