Trött efter en lång men riktigt härlig dag.
Älsklings födelsedag. Började dagen med finfrukost. Hallon-blåbärsmoothie, äggröra, plommontomater och kaffe.
Efter frukost packade vi in oss i bilen och styrde färden mot Nordens ark. På vägen dit vräkte regnet ner, men det lade sig och innan vi kom fram hade det slutat helt. Det var molnigt och grått, men väldigt behaglig temperatur. Blev några timmar i parken med lunch och span på alla djuren.
När klockan började närma sig stängningsdags, åkte vi vidare till Smögen. Där blev det räkmacka och lite strosande på bryggan innan vi gav oss vidare norrut, för att se om vi kunde få syn på Svartvingad Glada som setts till i ett område utanför Tanumshede. På väg från bryggan till bilen kikade solen fram och temperaturen steg på noll komma nix från 18 till 22 grader. Blev nästan svettigt av att gå de sista hundra metrarna till parkeringen.
Ställde in gps’n på ungefärlig ort där Gladan setts till och turligt nog kom vi rätt på stället den höll till. Älskling fick till sin stora glädje syn på den redan innan jag hunnit stanna bilen. Så det blev 45 minuters fågelkoll och försök till fotograferingen genom tubkikaren, innan vi började färden tillbaka hem.
Körde i vanlig ordning inte rakaste vägen, utan lite kringelikrokar. Passerade många broar på vägen och de flesta bjöd på vacker utsikt och vackra vyer genom ett vackert landskap.
Kommentarer
Skicka en kommentar