Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 91

Sista sommarhelgen går mot sitt slut.
I morgon ny vecka och på tisdag går vi in i september och skiftar årstid till höst.

Idag har temperaturen legat på 11-13 grader och regnet har hängt i luften. Efter sovmorgon och brunch drog vi på oss kängor och gav oss ut i skogen. Svampsäsongen har inte riktigt kommit igång här uppe i norr, men vår tur gav ändå 2 liter färdigrensade trattkantareller och varsin liten portion gula smörstekta kantareller.

Helgen har burit på viss anspänning och varit mentalt tröttande på många sätt. Efter skogsturen och svamprensning blev jag övermannad och knockad av trötthet. Somnade som en sten och trots att jag sov en hel timme, var jag fortfarande trött när jag väcktes för en sen middag. 
Älskling serverade gryta gjord på renskav och nyplockade trattkantareller. Ljuvligt gott.

Tidig kväll ikväll och hoppas på att vara piggare i morgon.






Kommentarer