Låg kvar i sängen i morse för att slippa se det kaosartade köket. Strax efter nio började hungern göra sig högljud med kurrande mage, så bara att kapitulera och traska upp. Gjorde en ägglatte och parkerade mig i soffan en stund.
När kaffet var urdrucket tog jag mig i kragen och satte igång i köket. Fick sorterat det mesta. Ha kvar och plocka in i skåp (som ännu inte finns på plats i lägenheten), Slänga, Jobbsaker, Lämna till Erikshjälpen, Pysselmaterial till random fritidshem och Sälja blev kategorierna på de prydligt uppstaplade högarna. Har fortfarande lådor kvar att packa upp och sortera. Målet är att det mesta ska hamna i ”skänka bort högarna”, vad ska jag liksom med alla grejer till???
Klockan 14:00 satte jag mig i bilen för att åka och möta upp min son utanför tandläkaren. Han ville att jag skulle följa med och sitta i väntrummet. Efter många år och prat om tandställning verkar det nu vara dags. Från tandläkarens sida har man hela tiden sagt att man ska avvakta, att tänderna kommer ”falla på plats”, men nu visade det sig att han har bitmärken i gommen...
Jaja, bättre sent än aldrig, så i oktober ska han få träffa en specialist.
Körde hem sonen till hans far och plockade upp dottern som skulle följa med mig hem och hjälpa till med röjningen. Vi bar kartonger och tömde bilen, som fått tjäna som förråd, då jag inte velat ha allt ståendes i köket, i brist på förvaringsutrymme.
Klockan 18:00-19:00 hade jag lektion på distans via nätet och det var många spännande reflektioner och frågeställningar från mina kurskamrater att ta del av. En toppen lektion som gav mig mycket.
Efter lektionens slut åkte jag och dottern iväg för att fixa lite mat och sedan tog vi en promenad på klipporna vid havet. Vi hade lite för tunna kläder, så det blev bara en kortis, men härligt ändå.
Kommentarer
Skicka en kommentar