Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 79

Drömlös natt och vaknade åter igen innan klockan ringde. Samma klockslag som igår morse.

Idag var det dags för intervju på min förra arbetsplats med den nya chefen. Gjorde mig iordning och tänkte att det var bäst att ha lite tid på sig i morgontrafiken. Den hade jag dock missbedömt, så var på plats en halvtimme för tidigt. Å andra sidan var det inte så tokigt, för då fick jag lite tid att prata med tidigare kollegor som jag inte sett på väldigt länge, vilket var mycket trevligt.

Samtalet hölls i personalrummet med kaffe och avslappnat soffhäng. Det inleddes med att chefen berättade om vilka organisatoriska förändringar som gjorts sedan jag slutade, vilka mål verksamheten arbetade mot och var personalgruppen befann sig i processen. Jätteintressant! Mycket av det nya arbetssättet ligger helt i linje med mina tankar och mitt sätt att vilja arbeta. Kändes otroligt bra. Sedan gled samtalet över på mig, vem jag är och hur mina planer med arbete i höst ser ut med tanke på min tidigare hjärnskakning och pågående tjänstledighet.
I dagsläget finns det ingen tjänst, men chefen skulle kolla vilka möjligheter som kan finnas med två av sina chefskolleger i vecka och sedan återkomma till mig.
Så nu är det bara att vänta....

Oavsett vad som händer, så blir det bra. Blir det inget jobb här, så dyker det upp en chans någon annanstans. Bara att ha tron och tilliten till att allt löser sig på det ena eller andra sättet.

Tillbringade resten av dagen med min son, en av mina fina vänner och hennes son.
Blev en fin eftermiddag med både allvarssnack och goa skratt. Hur härligt som helst.

När jag kom hem på kvällskvisten var jag trött av dagens värme och lade mig att vila en stund.
Senare ställde jag fönstret på vid gavel för att släppa in den svalare kvällsluften, medan jag deltog jag i en gruppdistanshealing. Efter healingen  kände jag mig väldigt varm, nästan lite febrig, men inte sjuk på något sätt. Har fått dricka några extra glas vatten, för tillsammans med värmen i kroppen kom törsten.

Sedan packade jag väskorna, för att i morgon åka norrut till älskling igen.


Kommentarer