Dagen har varit varm. Under förmiddagen tog vi det ganska piano. Det blev en promenad till sportfiskebutiken där älskling köpte lite nya fiskegrejer.
I butiken bredvid hittade jag en klänning på rea för 170:-
Vi åt en sen lunch, pulled beef, sallad och de sista turkiska linsbiffarna.
Trötta av värmen tog vi sedan siesta och vilade en stund.
Vid 17-tiden packade vi ner kaffe, vatten och kebabsalkad, tog med våra fiskespön och körde ner till havet. Underbart väder och en fantastisk vacker kvällshimmel.
Ikväll valde vi kastmete, en mindre ansträngande fiskemetod, där man kastar ut sitt bete med spöt och håller koll på sitt flöte.
Dagens middag åt vi på klipporna och där blev sittande medan solen sänkte sig i havet.
Frånlandsvind och endast små krusningar på vattenytan, inte ett napp eller endaste vak, men en fantastiskt rogivande kväll.
Det hann mörkna innan vi kom hem. Möjligtvis att hösten är på ingång, så passar på att njuta extra mycket av de sommardagar vi får till skänks.
Kommentarer
Skicka en kommentar