Värsta natten på länge. Drömt drömmar, vaknat och vid två tillfällen höll jag dessutom på att ramla ur sängen. När älsklings väckarklocka ringde och jag vaknade till ordentligt, fick jag svaret på varför. Någon, jag nämner inga namn, hade lagt en kudde mellan oss i sängen, under mitt täcke och stoppat om den ordentligt. Resultatet av detta blev att jag hade ungefär 40 cm att sova på....
Gick upp och åt frukost med älskling innan han cyklade iväg till jobbet. När jag diskat ordning tog jag en promenad till affären. Köpte rostbiff, potatissallad, tomater, gurka, vattenmelon och brieost för att göra oss varsin lunchtallrik. Kassakön bestod av folk i min egen ålder +-10år, utdragen med bra avstånd. Så döm om min förvåning när jag knappt hade hunnit lägga upp varorna på bandet och fick en 70+ dam flåsande i nacken, som började lägga upp sina varor....
Älskling kom hem och vi åt lunchen på balkongen. När han skulle ge sig av till jobbet igen såg jag att jag hade ett missat samtal från hans mor. Hon hade talat in på telefonsvararen och bad mig ringa upp henne. Åldern börjar ta ut sin rätt och hon är lite krasslig emellanåt, så ringde upp henne på studs.
”Hej! Fint att du ringer, jag har gjort en riktig tabbe förstår du.” Jaha, nu har hon backat in i min husvagn igen...., var första tanken som for genom mitt huvud. Men så illa var det inte. Hon hade varit lite trög i magen och tagit några droppar hon fått ordinerat från sjukvården, men dosen vart lite för stor... Pågrund av toaspring hade hon fått ställa in gofikat med vännen hon skulle besökt idag och nu kände hon sig lite ensam. Åkte dit och tillbringade eftermiddagen i hennes uterum och samtalade om livet.
När jag kom tillbaka till älsklings lägenhet stod middagen klar på spisen färdig att serveras. Fantastisk god och mustig soppa toppad med creme fraîches och färska örter, retade både doft och smaklökar.
Jag gjorde tidig kväll, bäddade ner mig för natten och älskling satte igång med att baka fröknäcke.
Kommentarer
Skicka en kommentar