Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 83

Furunkel. Det kan ju låta lite småroligt, men det är en mindre trevlig åkomma vill jag lova. Cykling kan däremot vara småroligt och det var en jättetrevlig cykeltur i torsdags, MEN igår upptäckte jag en liten knöl mellan skinkorna, ungefär så stor som en liten böna. Under eftermiddagen idag har bönan växt till  storleken av en mindre färskpotatis. En snabb googling talade om att jag drabbats av en furunkel. Att gå runt med en ömmande färskpotatis mellan skinkorna är inte så vidare nice, men just nu är det bara att vänta... Antingen självspricker den och läker ut på någon/några veckor, eller så växer den och behöver tas om hand av läkare. Inget av alternativen känns särskilt lockande faktiskt...

Vi tog en slappedag i husvagnen med sverigespelet, Yatzy och soffhäng, men vid halv fem på eftermiddagen blev det en liten tur till skogen för att se om det kommit någon svamp. Hittade inte något att stoppa i korgen, men tog med oss lite blåbär, för att inte komma hem helt tomhänta.

Kvällen avslutades med te, tapas och mys i soffan.

Kommentarer