Nu har det varit varmt så pass många dagar att man kan börja tala om värmebölja. I skrivandets stund är det 21 grader och dagens topptemperatur var 29.
Älskling skulle åkt hem i onsdags eller torsdags, men planerna ändrades under veckan så han kunde skjuta på hemresan. Idag gick det inte längre, plikter i morgon och han var tvungen att åka. En tur till havet hade inte hunnits med, men för att nyttja dagen och få lite sol och ytterligare lite kvalitetstid tillsammans bestämde vi oss för att åka norrut i varsin bil och göra några stopp på vägen.
Första stoppet blev i Trollhättan och en promenad i sluss och fallområdet. Varmt och klibbigt men trevlig. Sedan for vi vidare och hamnade i Sikhall. Vid Vänerns strand lade vi ut picknickfilten och åt kebabsallad till lunch. Vi blev kvar på stranden några timmar. Njöt av sol, värme, termoskaffe och glass som vi köpte på campingen, 5 promenadminuter bort.
När det var dags att åka, packade vi ihop våra saker, gick till bilarna och körde sedan åt varsitt håll.
Tråkigt, men nu är semestertiden över och det är dags att återgå till någon form av vardag. Jag ska strukturera upp mina dagar och ha lite bättre disciplin, studierna har hamnat lite i bakgrunden och det är dags att ta tag i dem ordentligt. Dessutom börjar det bli dags att på allvar fundera över arbete inför hösten....
Kommentarer
Skicka en kommentar