Nya drömmar. Antar att dessa fortsätter tills jag förstått budskapet och hur jag ska använda informationen. Drömmarna är totalt olika varandra, men när jag kollar upp nyckelnord för var och en av dem, så håller sig betydelsen/tolkningen till ett och samma tema.
Jag var trött i morse och efter att jag ätit lite frukost tillsammans med älskling som skulle till jobbet, gick jag och lade mig igen. Gick upp först när det var dags för tvättstugan.
Efter att jag slängt i de första maskinerna med tvätt satte jag på lite kaffe. Drack det i skuggan på balkongen och tänkte skriva lite om trender och personlig stil, men men hann inte så långt innan älskling ringde för att fråga om vi skulle äta lunch tillsammans. Istället för att skriva klart, förberedde jag lunchen och hängde tvätten på tork. Till lunch blev det ost och bacon-paj och den åt vi på balkongen. Innan älskling cyklade tillbaka till jobbet avslutade vi med en kopp kaffe.
Efter lunchen chattade jag med en av mina finaste vänner. Jag är oerhört glad och tacksam över att ha henne i mitt liv och samtalet idag, var ett där vi stöttade varandra inför en kommande jobbig och troligtvis känslosam måndag. För ett och ett halvt år sedan, blev jag utsatt för misshandel, vilket hon bevittnade. Jag har skjutit tankarna på den kommande rättegången framför mig, men nu är dags. Vi ska båda in i rätten och möta den åtalade och känner ett visst obehag inför detta. Så lite stöttande ord till varandra på vägen.
Det blev en snabb dusch innan älskling kom hem. Vi skulle på lägenhetsvisning för älsklings räkning och behövde ge oss av direkt när han kom hem.
Lägenheten var superfin och det var många spekulanter som bildade en ”luftig” kö på vägen in. Det har redan lagts bud och troligtvis kommer den gå upp endel, men man vet aldrig, ibland kan man ha turen på sin sida. Efter visningen gick vi och åt en bit mat innan vi åkte vidare för att se på två stugor jag var lite intresserad av. Den andra vi såg avskrev jag direkt, men den första har potential och till rätt pris kan den bli en lyckoträff...
Blev mycket bilåkandet. Stugorna låg några mil från Mora, där jag för närvarande befinner mig och dessutom några mil från varandra. Blev en sen men trevlig kväll ute på vägarna.
Kommentarer
Skicka en kommentar