Vaknade till vid 7:30. Gick upp på toa och öppnade sedan ytterdörren för att se om katten var i krokarna. Hann inte ropa innan hon kom farande som ett skott. Serverade henne frukost och bäddade sedan ner mig i soffan igen och somnade om.
Blev väckt av glassbilen som tutade sin trudelutt på gatan utanför. Tittade på klockan som passerat tio. Så länge trodde jag aldrig att jag skulle sova efter att jag somnat om. Barnens pappa meddelande att han skulle komma hem till kvällen, så dags för mig att åka hem till mitt.
Drack morgonkaffe och åt tacopaj, gårdagens rester, till frukost i solen på farstukvisten. Rabattens lavendel var översållad av bin och fjärilar som höll mig sällskap medan jag åt.
När frukosten var avklarad plockade jag ihop mina saker och bar ut i bilen. Har fortfarande kvar saker i huset som är mina, som jag inte fått med mig vid flytt och nu fyllde jag bilen med kassar och kartonger.
Innan jag skulle åka såg jag och barnen del fem av HP filmerna, Fenixorden. Det blev ett mysigt avslut på dagarna jag haft tillsammans med dem.
När jag kommit hem bar jag upp endel av de saker jag hade med mig, men det mesta blev kvar i bilen.
Började med att rensa och plocka iordning i garderoben i sovrummet. Fick lite bättre struktur och mer plats där i, vilket är bra, då jag saknar förvaringsutrymme och nu ska ha in mer grejer...
En av mina bästa vänner ringde upp och hon fick ”hänga med” i rensningen. Trevligt med sällskap, då det faktiskt tog närmare två timmar att röja
Senare hörde älskling av sig och meddelande att han var på väg. Hans plan var att komma först i morgon, men han ändrade sig och åkte ikväll i stället.
Han lär dyka upp sent, så Ingen idé att sitta uppe och vänta. Har bäddat ner mig och hoppas på att somna och sova gott.
Kommentarer
Skicka en kommentar