Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 71

Ytterligare en natt med många och märkliga drömmar. Kände mig inte helt utvilad efter natten, utan låg kvar i sängen och drog mig.
Efter ett tag tog jag dock sats och gick upp för att göra kaffe och en smoothie.

Tog det lite lugnt på förmiddagen, målade askar. När färgen torkat försvann lukten, så jag målade vidare med samma färg som igår.

Klockan 12:30 hade min dotter ett inbokat möte i stan, som jag lovat att följa med henne till. Vi skulle mötas upp 12:15.
Innan jag kom iväg, ringde telefonen och det visade sig vara chefen till min före detta kollega, som jag mötte förra veckan och pratade jobb med. Samtalet var lättsamt och kändes bra och innan vi lade på luren hade vi bokat tid för en intervju i början på nästa vecka. Känns lite pirrigt och spännande.

Dotterns möte gick också smidigt och blev snabbt avklarat. Hon fick hjälp med det hon behövde och hon har en plan för närmaste framtiden klar. 
När mötet var avslutat och dottern tog sig en tur på stan, tillsammans med sin pojkvän, åkte jag hem till sonen för att umgås med honom en stund.
Umgänget slutade med ett restaurangbesök och en lååång samtalspromenad i Botaniska trädgården. Mycket mysigt.

Hade annonserat ut min gamla säng under eftermiddagen och blev överöst av förfrågningar. Förste intressenten bestämde sig för att ta den, så om allt klaffar blir den hämtad på måndag. 

Idag har det varit en dag som bjudit på överraskningar, många saker som hänt/jag fått gjort, men upplevelsen är ändå att dagen varit lugn och trivsam. Inte den vanliga stress jag tidigare känt, när det händer mycket och många bollar ska hållas i luften under en dag.
Skön känsla av lugn och harmoni, att landa i inför natten.

Kommentarer