Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 66

Vaknade sensent för att vara mig. Klockan var över halv tio. Ute regnade det precis som väderappen förutspått. 
Låg kvar och drog mig tills ryggen började värka, vilket är en tydlig signal från kroppen att jag legat på tok på för länge.

Det blev ingen frukost idag, utan en brunch. Älskling som blev sugen på bacon, knatade iväg till Coop i spöregn, för att efter hemkomst servera en brunchtallrik med äggröra, bacon, babytomater och egenplockade smörstekta kantareller. Mitt bidrag till måltiden blev kaffe och en blåbär/passion-smoothie. Blåbär och passionsfrukt var jag lite skeptisk till, men man tar vad man har och det visade sig vara en lyckad kombo.

Klockan drog iväg och det blev eftermiddag innan vi var redo att bege oss utanför dörren. 
Sedan jag flyttade in i min lägenhet, som jag först hyrde i 2:a hand och helt nyligen fått ta över kontraktet på, har jag tänkt köpa ny säng. När jag flyttade in var lägenheten delvis möblerad och jag visste inte heller hur länge jag skulle få bo kvar, så då köpte jag bara en bäddmadrass till sängen som stod där. 
Hade redan tidigare bestämt vilken säng jag skulle köpa och idag upptäckte jag att Ikea sänkt priset.... Bara att slå till alltså.
Så det blev en snabb tur till Ikea. Plockade på oss det vi behövde, lånade en släpkärra och körde hem. Sedan skulle sängen upp tre trappor utan hiss... 

Efter lite slit står nu sängen i alla fall på plats i sovrummet, bäddad och klar för natten.

Passade på att städa ordentligt när den gamla sängen skruvades isär och det blev tomt i sovrummet. Under tiden som det städades och monterades, stod en gryta i ugnen och lagade sig själv. Blev dock inte färdig i tid till middagen som planerat, men i morgon blir det pulled beef gjord på högrev av älg.
Tagit ett provsmak nu på kvällen och det kommer bli en riktigt god måltid att avnjuta under morgondagen.

Kommentarer