Vaknade av att mamma skramlade lite i köket. Tog på mig lite kläder och gjorde henne sällskap vid frukostbordet. Hon skulle till jobbet och när hon gett sig av tog jag med mig kaffemuggen ut och satte mig på den soliga farstukvisten.
När klockan närmade sig halv tio, väckte jag dottern så vi kunde börja förbereda hemfärd. Innan vi for, delade på en halv kebabrulle, som blivit över från gårdagen.
Resan hem tog ca två timmar och jag var glad över att vi stannat hos mor. Hade varit väldigt trött om jag skulle kört hela vägen i natt.
Släppte av dottern hos sin far och åkte sedan hem. Väl hemma packade jag ur bilen och bar upp i lägenheten.
Klockan ett skulle jag ha ett zoom-möte med min lärare från utbildningen, men tekniken strulade, så det fick bli över telefon istället. Vi samtalade om vad som väckts hos mig under de senaste lektionerna och hur jag kan tänka kring mina frågeställningar. Det var ett fint samtal och det kändes som om jag fick lite mer kött på benen.
Eftermiddagen och kvällen, ägnade jag åt att gå igenom några flyttkartonger jag fått med mig från huset, som blivit stående. I dem låg endel skräp som gick direkt i en säck för brännbart som jag ska köra till tippen vid tillfälle, saker jag vill spara och saker att skicka vidare. Köket ser ut som hej kom och hjälp mig, men känner mig trots allt nöjd med dagens insats. Blir till att fortsätta i morgon.
Kommentarer
Skicka en kommentar