Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 82

Efter frukost gick jag och lade mig igen. Somnade som en liten gråsten och vaknade väldigt varm strax efter klockan 10. Feber? Nej. Upptäckte att jag hade fleecemorgonrock på mig och låg inrullad i täcket som en liten korv.

Började rulla ut mig för att få lite luft och en stund efter att jag fått fötterna fria, började det ringa frenetiskt på dörrklockan. Trodde det var älsklings son som fått sig ett ryck och masade mig upp för att öppna ytterdörren. Med morgonrocken svept om mig och håret på ända öppnade jag dörren och slängde ur mig -Har du glömt nyckeln?
Men det var inte sonen som stod där, utan en snubbe som skulle besiktiga lägenheten kl 14... Tider bör passas någorlunda åt alla håll kan jag tycka, men släppte in honom efter att jag fått på mig lite kläder.
Besiktningen tog knappt fyra minuter och sedan kunde jag bänka mig i soffan på balkongen med en god bok.

Åt soppa till lunch och efter det kollade jag på veckans videolektion om stress.
Älskling kom hem strax före tre och då satte vi oss i bilen för färd till Rättvik och husvisning.
Charmigt torp med potential.

Vägen hem löpte genom skog och fäbodar på grusväg som ömsom slingrade sig fram och ibland rättade ut sig i kilometerlånga rakor. I en dikeskant fann vi ett stort hallonsnår. Vi stannade till och plockade av ett par buskar och fick nästan en liter fina hallon med oss hem.

Åt lite middag och packade sedan ihop kläder och mat för myskväll och övernattning i min kära husvagn.

Kommentarer