Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 75

 Drömmar, drömmar, drömmar... Natten var fylld av dem och det var nog först fram på morgonkvisten jag somnade in ordentligt. Riktigt ordentligt. I vanliga fall vaknar jag av lägsta volym på mitt larm, men idag sov jag mig igenom både larm och snooze när älsklings telefon drog igång på högsta volym.

Jag gick i alla fall upp och åt frukost tillsammans med älskling innan han for till jobbet. Gick sedan och lade mig igen, somnade om och sov till kvart över elva. Huvudvärk givetvis, i vanlig ordning efter omsomning...

Tog en stund att komma igång. Satte på kaffe och diskade frukostdisken. Gjorde mig lite lunch och åt på balkongen.

Älskling hade några jobbärenden att fixa och jag åkte med i bilen. Vi spånade vad vi skulle göra på kvällen och kom på att vi skulle paddla kanot. Det finns en sällan använd kanot hos hans mamma, men den är instabil och välter för att sätena sitter för högt. Vi funderade på hur vi skulle lösa det och drog iväg till Jula för att se om vi kunde hitta någon lösning för att sänka sätena och genom det få bättre stabilitet när  tyngdpunkten blir lägre. Vi plockade på oss vinkeljärn, skruvar och muttrar och tror att vi hittat en bra lösning, men arbetet tog lite längre tid än vi trott, så premiärturen blir först i morgon om vädret tillåter.

Nu blir det övernattning i min kära husvagn. Hoppas på god sömn och att jag vaknar pigg och utvilad i morgon.

Kommentarer