Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 63

Vaknade till när älskling kom vid tvåtiden, somnade om någon timme senare och vaknade för dagen runt halv nio. Gick upp och satte på kaffe. Älskling var trött efter nattens körning och sov vidare.
Drack mitt kaffe i lugn och ro. Passade på att komma ikapp med lite plugg. Semestertider och jag har halkat efter i mina studier, men tog igen två missade videolektioner innan det blev dags för en gemensam frukost.

Den sista lektionen väckte många tankar som snurrat under dagen, får se om det blir ett inlägg kring dessa under morgondagen. 

När vår sena frukost var avklarad planerade vi lite middagar för kommande vecka. Vi såg över vad som behövde handlas och skrev inköpslista. Funderade sedan på vad vi skulle göra med dagen. Fiske, var en idé som dök upp och vi googlade runt lite på fiskevatten i närheten och inköpsställen för fiskekort. Förmiddagen gick och helt plötsligt var det dags för lunch. Hade köttfärs kvar sedan mor var på besök och några paprikor, så det blev samma lunch som då, med tillagningstiden som enda skillnad. Gott idag med.

Efter lunchen bytte vi om från pyjamas till något mer presentabelt för en runda på Coop. På vägen dit svängde vi förbi Ikea för att se om de hade en gardinstång jag spanat in för 39:- Tyvärr var den slut, så vi gick därifrån med ogjort ärende.

Handlade mat och tog en snabbis in i sportfiske-butiken runt hörnet. Älskling köpte på sig tre drag för öring och makrillfiske. När vi fått in maten i kyl och skafferi åkte fiskarkläder på och vi tog en tur till havet. Kaffe med tilltugg var nedstoppat i ryggsäcken och det blev en mysig kväll på klipporna.
Ingen fisk, men en otroligt fin solnedgång och minnet av en härlig kväll fick vi med oss hem.

Kommentarer