Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 153

Vaknade av väckarklockan sju:nollnoll. Kollade väderleksprognosen och såg att turen vi tänkt för dagen skulle bli väldigt dimmig, så bestämde oss för att ta det lite lugnt och göra något annat.

Det blev trots allt en utedag. Vi packade väskan med korv, bröd, ketchup, senap, vatten, kaffe och choklad, samt stormkök och tändstickor. Det blev en kortare biltur till Storstupet och Helvetesfallet. Det duggregnade på vägen dit, men när vi kom fram var det uppehåll och lite senare fick vi även se några solglimtar. När vi kollat färdigt på vattenfall åkte vi vidare in i skogarna till en slogbod (fast vindskydd) som låg i ett underbart läge alldeles vid vattnet.

Vi lagade lunch på stormköket, drack kaffe och choklad och tittade ut över ån som stilla flöt förbi. Hur mysigt som helst.

När vi kom hem var vi lagom möra och tog oss en liten lutare innan vi satte igång med middagen. Det blev raclette med kött och grönsaker. Gott! Innan läggdags spelade vi en omgång Carcassonne och till min (och alla andras) förvåning, var det jag som vann.

Dagen blev inte som vi planerat den i går, men det blev en riktigt fin dag utifrån de förutsättningar som var.

Kommentarer