Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 137

 Idag har jag gått på halvfart. Pluggat och dagens lektion handlade om antiinflammatorisk kost. Mycket intressant.

Det blev en kort promenad i skogen bakom huset. Gick inte så långt då jag kände mig ganska andfådd, trots kort sträcka och väldigt lugnt tempo. Satt på en berghäll i solskenet och lyssnade på musik. En större hackspett gjorde mig sällskap i ett träd en stund, bara ett par meter från min sittplats. Det var mäktigt att se den på nära håll och den inte tog någon större notis om mig.

Väl hemma igen var jag trött och lade mig att vila på soffan en stund. Det har varit några nätter med dålig sömn, så inget konstigt med det egentligen. Det som bekymrar mig lite är andningen. Jag har varit lite ”öm” i lungorna ett par dagar och det har successivt blivit värre allt eftersom dagarna gått. Funderar på om det kan vara ångest, men är inte helt säker på det. Var ute med komposten och när jag kom tillbaka upp för trappan fick jag lägga mig på sängen för ”hämta andan”. Blir en stilla kväll i soffan med dottern och dokumentär om Tutankhamuns skatter, lite te och fröknäcke med ost.

Kommentarer