Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 125

 Lite sovmorgon idag. Vid halv nio gick vi upp och förberedde för frukost. Kaffe, smoothie, ägg och bacon. Efter frukost tog vi det lite piano och älskling somnade en stund på soffan.

Vid tolvtiden drog vi på oss lite varma kläder och gjorde oss redo för en utedag. Vi åkte iväg till Orsa Hornberga Gård, som hade invigning med höstmarknad och visning av anläggningen. Vi gick tipspromenad och efter det åt vi en värmande gulaschs i den nya restaurangen. Vi gick runt bland marknadsstånden och köpte både te och ost, innan vi for därifrån och vidare till svampskogen. 

Det var riktigt skönt i skogen. Lite kyligt till en början, men startade med vantar på. De åkte dock av sedan när svampen började dyka upp. Vi fick ihop ungefär 9 liter på den stunden vi var ute, så lite att rensa när vi kom hem.

Jag rensade svamp och älskling fixade till middagen. Hjortstek, ugnsstekta rotfrukter med sås gjord på grädde och nyplockade kantareller. Riktigt god lördagsmiddag.

Kommentarer