Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 134

 Det blev inte många timmars sömn i natt heller. Efter att sovit ganska oroligt och vaknat 2-3 gånger i timmen, somnade jag till lite djupare strax före sex och sov sedan i nästan två timmar, innan jag vaknade igen och bestämde mig för att natten fick vara över. Jag satte på kaffe och gjorde mig en ägglatte till frukost.

Jag skickade iväg ett mejl till min arbetsgivare med önskan om att förlänga min tjänstledighet till 30/6-21 för studier. Fick till svar att det troligtvis går att ordna och får ett klart besked senare i veckan.

Jag tänkte att jag nog skulle behöva komma ut och få lite luft, men det tog emot lite... Så istället satte jag igång att möblera om i vardagsrummet, bara lite på prov. Den nya möbleringen kändes inget bra, så ställde tillbaka alla möblerna på sina gamla platser. Kan tyckas som ogjort arbete, men jag fick dammsugit både bakom och under soffan (vilket visade sig behövas).

Sedan drog jag på mig lite kläder för att ta några steg på  utsidan. Jag plockade med mig låsringen till mixerkniven, som gick i golvet förra vecka och sprack, i fickan. Gick de få hundratal meter till butiken där jag köpt mixern i somras, för att få hjälp att fixa en ny del istället för den som gått sönder. Bra service och inget krångel. Butiksbiträdet skickade ett mejl till fabrikören. I bästa fall får jag en ny låsring, i värsta fall (för miljön) får jag en helt ny mixer... 

När jag kom hem igen kände jag mig helt utmattad, lade mig på sängen och drog en filt över mig. Somnade och blev senare väckt av telefonen. Det var ett jobbigt, men nödvändigt samtal att ta sig igenom. Jag har sagt vad jag behövde säga och nu kan jag inte göra något annat än att vänta på den återkoppling jag bett om. Eftersom jag inte kan påverka något från nu och framåt, väljer jag bort orostankar och försöker ha tillit till att oavsett vad resultatet blir, så blir det till det bästa för alla inblandade. 

Dottern kom och vi tog en tur till affären där vi i handlade mat för veckan. Kommer att få komplettera, men frukost och två middag fick vi planerat och gjort inköp till i alla fall. Dottern ville ha hamburgare till middag idag och de blev ett par riktigt smarriga, med godaste tillbehören.

Efter maten blev det mysstund i soffan med arkeologisk dokumentär. 

Vi är båda trötta, så nu blir det att bädda ner sig för natten. Att jag är trött trots att jag sovit under dagen idag, kanske inte är så konstigt när jag knappt fick ihop åtta timmars sömn totalt i helgen.

Kommentarer