Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 144

Vaknade tidigt i vanlig ordning, men valde att ligga kvar dra mig, för att inte störa sonen som hade möjlighet till sovmorgon. När jag gick upp gjorde jag smoothie och fixade två mackor till sonen som han hastade i sig innan han gick till tåget.

Jag pluggade fram till lunch och strax efter kl 13 ringde  de från verkstaden och talade om att min bil var klar. Lyckades passa in promenaden till tåget mellan två skurar, men väl framme vid perongen vräkte regnet ner och blåsten svepte in allt det våta i väntkuren där jag stod. När jag sedan kom av tåget hade jag en kvarts promenad framför mig. Duggregnet var ok, men när himlen öppnade sig fick jag söka skydd i Röda Korsets secondhandbutik som dök upp helt lägligt.
Tog en kik där inne, men hittade varken något nödvändigt eller några  villhöver-prylar.

Kom till verkstaden och där stod pärlan. Lagad och klar. Det bästa av allt var att summan bara blev hälften av vad jag räknat med. När jag kom hem såg jag dessutom att de skruvat fast en grej som hängt lös, utan att jag bett om det och inte hade jag fått betala för det heller. Tacksam att det finns människor som gör det där lilla extra, som sprider glädje i världen.

Till middag gjorde jag och sonen wok. Som grund hade vi ett favoritrecept, men med lite utbytta ingredienser blev det en helt ny maträtt. Riktigt gott och kul med variation.
Senare skulle jag ta mig för att göra zucchini-”ost”, tror dock att den blev misslyckad, då det inte fanns gelatinpulver i butiken utan bara blad och jag köpt för lite för att det skulle stämma vid omvandlingen blad/tsk. Men jag får se resultatet i morgon.

I morgon bitti står det frukost, dusch och packning på schemat innan jag beger mig norr ut till älskling för att stanna där över helgen. 

Kommentarer