Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 129

 Mysig start på dagen. Fem i sex var vi på plats i yogastudion jag och dottern. Dämpad belysning och svag musik omslöt oss mjukt när vi lade oss ner på våra mattor och började passet med andning och inkännande av kroppen. Dagens pass hade lite djur-tema, med positioner som katt-ko, kobra och grodan. Dottern tyckte det var en mysig stund och vill följa med fler gånger. Härligt att hennes yogadebut blev en så fin upplevelse.

Gjorde frukost och matlåda till dottern och sedan gav hon sig iväg till jobbet. Sonen hade sovmorgon, men drog sig lite längre än tiden medgav, så han rusade iväg till skolan utan frukost.

Under dagen blev det endel plugg. Läste litteratur, gick tillbaka till tidigare lektioner för att repetera och skrev reflektioner. När jag tog en liten paus tog jag en titt på mitt hår i spegeln och kände att det skulle må bra av att kapas tjugo-tjugofem centimeter. Satte saxen i det och fick det gjort på ett ögonblick. Kanske inte den snyggaste frisyren jag haft genom tiderna, men definitivt inte den värsta heller.

Dagen gick fort, så det dröjde inte länge innan klockan blivit halv fem och sonen kom hem från skolan. 

Vi gick till affären och köpte lite saker jag missat till dagens middag och när vi kom tillbaka hade dottern kommit hem från jobbet.
Vi samlades alla tre i köket och lagade middag tillsammans under härligt småprat. Det blev kebab, som sonen önskat. Vi satt kvar länge vid bordet och pratade efter att maten var uppäten. Stunder av gemenskap som verkligen skänker mig lycka i vardagen.

Nya vanor kan ta tid att etablera, men dokumentärkvällarna har blivit en mysig stund som jag och dottern delar och som vi båda värdesätter. Ikväll blev det näst sista delen av fyra, om mayafolket.

Idag har varit en allt igenom härlig dag.

Kommentarer