Det vart en konstig natt. Kändes som om jag låg vaken och att mina tankar var levande drömmar. Svårt att beskriva i ord. Jag kände mig inte speciellt pigg när älsklings väckarklocka ringde, men gick upp och drack en smoothie tillsammans med honom innan han for iväg till jobbet.
Gick och lade mig igen, surfade, spelade lite app-spel och läste. Senare gick jag upp och tog en dusch, diskade och formulerade lite tankar som tog sig form i ett blogginlägg som finns att läsa här under.
Resten av dagen fram tills älskling kom hem från jobbet runt halv tre, ägnade jag mig åt att läsa.
Klockan 16 hade älskling ett möte med prästen inför hans mammas begravning och då åkte jag till husvagnen. När jag kom fram plockade jag iordning de grejer jag hade med mig och sedan tände jag lite ljus och slog mig ner i soffan för att vänta in älskling som skulle ha hämtmat med sig hem efter mötet.
Bäst jag satt där, fick jag se något i ögonvrån, ett rådjur med två kid. De gick runt utanför husvagnsfönstret, åt sallad i grönsakslandet och hittade mer ätbart i den stora blomsterlåda bredvid. Det var fint att se dem på så nära håll.De höll sig på plats i ungefär 10 minuter innan de trippade iväg åt samma håll som de kommit ifrån.
En kvart senare dök det upp en älgko med två kalvar. Dessa hade inte tid att stanna, utan passerade bara genom trädgården och lämnade den med eleganta språng över gärdsgården till grannens tomt och försvann sedan in i skogen bakom.
När älskling kom hade han med sig thaimat, som gick ner på högkant. Vi var hungriga båda två och middagen blev kanske lite väl snabbt avklarad. Svårt att äta lagom och njuta av maten när hungern är allt för påtaglig.
Efter middagen sträckte vi ut oss för att vila en stund. Vaknade till och såg på klockan att den närmade sig halv elva. Bara att göra sig iordning för natten alltså och bädda ner sig på nytt.
Kommentarer
Skicka en kommentar