Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 143

Vaknade strax före sex, efter en natt med för ovanlighetens skull, en ganska lång sammanhängande sömn. Kollade om det hade hänt något nytt i världen innan jag gick upp en liten stund efter sju.
Gjorde smoothie till mig och sonen och två frukostmackor till honom innan jag lämnade lägenheten strax före åtta.

Dags att lämna in bilen för att få besiktnings-tvåorna åtgärdade. Åkte iväg och kom till verkstaden inom utsatt tid, trots felkörning. Från verkstaden var det sedan en och en halv kilometers promenad till tåget. Det var skönt att få sig en ”påtvingad” promenad. Hade det inte varit för att jag skulle lämna in bilen, hade jag nog blivit inne hela dagen.

När jag kom hem bäddade jag ner mig i soffan. Lite tung i huvudet, uggen och känningar i halsen, men inte värre än att jag kunde läsa lite i min kurslitteratur och googla nyttigheter på nätet. Gjorde en varm ”häxblandning” för att stärka immunförsvaret och mota Olle i grind, som jag satt och smuttade på, medan jag läste.

Idag fick jag också besked om att jag får fortsatt tjänstledigt för studier fram till 30/6-21 vilket kändes oerhört skönt. 

När sonen kom hem efter skolan blev det en tur till affären. Inget folk i butiken och tomt i självscanningskassan, så det blev en effektiv inköpsrunda för det vi saknade till middagen.
Hemma igen satte vi igång med att steka färs och skära grönsaker och en halvtimme senare satt vi till bords och åt oss mätta på kycklingtaco, med godaste tillbehören.

Mysig kväll.

Kommentarer