Idag har varit en fin dag på många sätt. Gjorde frukost till dottern innan hon for till jobbet och jag satte mig i soffan med en god bok. Många understrykningar och idéer och tankar för framtiden som började ta form.
Under eftermiddagen tog jag en tur till affären. Gjorde några fynd. Min nya favorit gulbeta, såldes för 10:-/påsen och pitabröd, som sonen önskat till morgondagens kebab kostade också 10:- paketen.
Satte igång med middagen, viltgryta och rotfrukter i ugn. Grytan fick puttra på några timmar och jag hann med ett längre samtal med barnen och veckans videokonferens under tiden. Grytan blev fantastiskt och fick tummen upp av båda barnen. Sonen som inte är så glad i gryta egentligen, tog 2 portioner, så det var ett bra betyg.
Under kvällen hörde två gamla vänner av sig på Messenger vilket var jättekul. Mindre kul att få höra att den ena fått hjärnskakning och den andre opererats för cancer två gånger under de senaste sex veckorna. Efter operation såg det dock hoppfullt ut och man har inte sett några tecken på att cancern skulle spridit sig. Tänker på och känner med vännen och hennes familj och hoppas att hon blivit fri från sjukdom genom operationen.
Morgonyoga kl 6:00 i morgon bitti, så dags att göra natten för att orka upp i tid.
Kommentarer
Skicka en kommentar