Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 130

 Vaknade först när dottern gick upp och jag blev förvånad över att jag sovit fram till tio över sju.
Gick upp och gjorde henne en smoothie. Något luktade mindre gott i komposten så satte på kaffe och gick till återvinningen efter att jag sorterat skräpet som låg under diskbänken i köket. Passade på att sopa av ute i trappen på väg in i lägenheten igen, även om jag brukar ta det på fredagarna när jag har tvättstugan.

Drack mitt kaffe i godan ro och skickade iväg en spontaninbjudan till en fin vän för att höra om hon hade lust att komma förbi en sväng. Hon kom men skulle inte stanna så länge, så det blev bara fyra timmar... ;P
Det blev en härlig dag med samtal som berörde svåra frågor och många goda skratt.

När sonen kom hem från skolan gick vi till affären för att köpa gorgonzola, som jag missat att köpa igår.
Vi lagade kantarellsoppa och dottern och hennes pojkvän kom också. De skulle åka till barnens far efter middagen, men bestämde sig för att stanna här i natt och åka dit i morgon. Så i natt har jag tre ungdomar sovandes här, istället för bara en, som planerat.
Det blev en mysig kväll med mat, prat och sällskapsspel. Så glad och tacksam över mina fina barn. De är kärlek.

Kommentarer