Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 182

1:a advent och vi går snart in i en ny månad. December närmar sig och julen närmar sig i rask takt.

Sovmorgon fram till klockan nio hör inte till vanligheten, men det var skönt och välbehövligt idag.
Startade dagen med sellerijuice och sedan blev det avslappning/meditation före frukost.

Frukost i soffan och skidor på datorn, blev en bra fortsättning på förmiddagen som sedan följdes av däckbyte. Älskling envisades med att jag skulle ta en check på oljan, vilket var tur. Obefintligt med olja på stickan och frågan är om jag kunnat ta mig upp till Dalarna nästa gång eller om motorn skulle skära på vägen dit....
Så påfyllning av olja, spolarvätska och luft i vinterdäcken blev följden av däckbytet.

Hemma igen lagade vi falafel till lunch och bäddade sedan ner oss i soffan. Jag kollade film på datorn och älskling följde en innebandymatch på telefonen.

Till middag blev det älgkött, ”rotmos” på sötpotatis, morot och palsternacka, kantarellsås och sallad. Gott!
Kvällen ägnades sedan åt en dokumentär om naturkatastrofer 2017. 


Kommentarer